در حال نمایش 7 نتیجه


پمپ استخر

پمپ استخر که با عناوین دیگری همچون پمپ تصفیه استخر و پمپ سیرکوله استخر نیز شناخته می شود، یکی از مهمترین تجهیزات موجود در موتورخانه استخر است که کار پمپاژ آب را انجام می دهد. در واقع پمپ استخر با ایجاد نیروی محرکه در جریان آب، حرکت جریان در مسیر لوله استخر را هموار می سازد.

پمپ استخر

دسته بندی کلی پمپ ها

  1. پمپ های تحت فشار : این نوع پمپ ها در زمینه آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرند. روال کاری پمپ های تحت فشار بدین ترتیب است که آب را از یک منبعی مانند مخزن ، سیستم لوله کشی ، چاه یا ... تأمین کرده و سپس اصطلاحاً آن را برای مصرف می برند. در واقع در این نوع پمپ ها ، آب خارج شده از پمپ دیگر به سمت ورودی پمپ باز نخواهد گشت ، بلکه پس از خارج شدن از خروجی پمپ ، به سمت مصرف خواهد رفت.
  2. پمپ های وکائل (طبقاتی) : این پمپ ها معمولاً در چاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که فشار خروجی بسیار زیادی داشته و می توانند آب را تا ارتفاع های بالا دهش کنند.
  3. پمپ های سیرکوله (سیرکولاسیون) : این نوع پمپ ها در مواردی کاربرد دارند که نیاز است جریان آب پس از خروج از پمپ و رسیدن به نقطه مصرف ، طی یک سیکل بازگشتی ، دوباره به ورودی پمپ بازگردد. پمپ استخر نیز در همین دسته قرار دارد.

 

 

انواع پمپ های سیرکوله

پمپ های سیرکوله یا سیرکولاسیون که بالاتر در دسته بندی کلی پمپ ها با آن ها آشنا شدیم ، خود دارای دو دسته بندی متفاوت هستند:

  1. پمپ های خطی : پمپ های خطی به طور کلی بر روی لوله نصب می شوند. در واقع این نوع پمپ ها در قسمتی از مسیر لوله کشی به صورت افقی یا عمودی نصب شده و با ایجاد نیروی محرکه ، جریان آب را هدایت می کنند.
  2. پمپ های زمینی : پمپ های زمینی نیز عملکردی مشابه پمپ های خطی دارند ، با این تفاوت که به علت ظرفیت بیشتر ، بر روی زمین نصب می شوند. پمپ استخری نیز یک پمپ سیرکوله زمینی است.

 

 

پمپ های سیرکوله زمینی

پمپ های سیرکولاسیون زمینی بطور کلی در بسیاری از سیستم های تأسیساتی همچون مدار فن کوئل ، مدار رادیاتور ، مدار هواساز و ... مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ ها در قسمتی از موتورخانه تعبیه شده و مانند سایر پمپ های سیرکوله ، آب را در یک سیکل معین پمپاژ کرده و به گردش درمی آورند. پمپ های سیرکوله زمینی بر اساس موارد مصرفی که دارند ، دارای دو شاخصه کلی می باشند:

  1. هد (غلبه بر افت فشار)
  2. دبی (میزان آبدهی پمپ)

 

 

شاخصه های پمپ استخری

همانطور که گفته شد ، پمپ استخری در شمار پمپ های سیرکوله زمینی قرار دارد. اما داشتن یک سری ویژگی های منحصر بفرد ، این پمپ را نسبت به سایر پمپ های سیرکولاسیون زمینی متمایز کرده است:

 1- استرینر سرخود (استرینر کوپل مستقیم) : استرینر ، صافی ، یا در اصطلاح عامیانه تر موگیر ، از جمله تجهیزات جانبی به حساب می آید که در دهانه ورودی پمپ های استخر بصورت مستقیم کوپله می شود. استرینر با داشتن یک سبد مشبک ، مانع ورود ناخالصی های فیزیکی نسبتاً درشت همچون مو ، برگ و ... به پروانه پمپ می گردد. در زمان های قدیم که پمپ های استخری کمتر بود ، مجریان تأسیساتی در مجموعه های آبی از پمپ های سیرکوله معمولی استفاده می کردند. که در این حالت برای جلوگیری از ورود ناخالصی ها به پمپ ، یک استرینر را به صورت دستی قبل از پمپ متصل می نمودند. اما امروزه استرینر توسط کمپانی های سازنده به صورت مستقیم ، پیش از ورودی پمپ ها اصطلاحاً کوپله شده است. که در این حالت به دلیل یک تکه بودن پمپ و استرینر ، تجهیزات از استاندارد بالاتری برخوردار بوده و عملکرد با کیفیت تری خواهند داشت.

 2- جنس پروانه و بدنه : جنس بدنه و جنس پروانه پمپ استخر ، باید از متریالی باشد که در برابر مواد شیمیایی موجود در آب استخر همچون کلر ، اسید و ... مقاومت بالایی داشته باشد. بهترین و مقاوم ترین گزینه موجود برای این امر ، متریال های پلاستیکی هستند و پس از آن نیز استیل و برنز در جایگاه های بعدی قرار دارند. استفاده از پمپ هایی که بدنه یا پروانه آن ها از جنس چدن یا سایر فلزهای غیرمقاوم باشد (برای مجموعه های آبی) ، خرابی و از بین رفتن پروانه و در نهایت از کارافتادگی پمپ را دربرخواهد داشت.

3- دهانه ورودی و خروجی : پمپ های استخری معمولاً دارای دهانه ورودی و خروجی نسبتاً بزرگی هستند. به طوری که دهانه این پمپ ها حداقل از سایز یک و یک دوم اینچ یا دو اینچ آغاز می شود. در حالیکه دیگر پمپ های سیرکوله ، نسبت به پمپ های استخری دارای ورودی-خروجی های متنوعی تری می باشند.

این سه مورد به همراه چند ویژگی دیگر از جمله وجوه تمایز پمپ های استخری نسبت به سایر پمپ های سیرکوله زمینی هستند. به همین دلیل است که پمپ های استخری تنها در استخرها و سایر مجموعه های آبی مورد استفاده قرار می گیرند. در حالیکه پمپ های سیرکوله معمولی در صنعت و تأسیسات ، حداقل بیش از 20 کاربرد متفاوت دارند. همین محدودیت تیراژ تولید موجب شده است بسیاری از کمپانی های بزرگ سازنده پمپ ، هیچگاه خطوط تولید خودرا به ساخت پمپ های استخری اختصاص ندهند و از طرفی دیگر تعدادی از کمپانی ها نیز به صورت اختصاصی تنها به تولید پمپ های استخری بپردازند.

 

انواع پمپ تصفیه استخری

پمپ های استخری چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران در دو دسته بندی کلی تولید می شوند :

  1. پمپ استخری خانگی (خصوصی) : این پمپ ها که پاسخگوی نیاز استخرهای خانگی و خصوصی می باشند ، در چهار مدل 1 اسب بخار ، 5/1 اسب بخار ، 2 اسب بخار و 3 اسب بخار تولید می شوند.
  2. پمپ استخری بزرگ (عمومی) : این پمپ ها که برای مجموعه های آبی بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند ، از 3 و 5/3 اسب بخار تا 15 اسب بخار تولید می شوند. پمپ های استخری بزرگ به لحاظ مشخصات و عملکرد ، درست مانند پمپ های خانگی هستند ، با این تفاوت که برق ورودی این پمپ ها معمولا سه فاز است ، در حالیکه برق ورودی پمپ های کوچک خانگی عمدتاً تک فاز می باشد.

 

 

کاربرد پمپ استخر

همانطور که بالاتر هم گفته شد ، پمپ استخر یکی از مهمترین تجهیزات سیستم هیدرولیک استخر (سیستم لوله کشی و پمپاژ) می باشد که وظیفه پمپاژ آب را برعهده دارد. آب استخر علاوه بر عبور از سیستم لوله کشی ، در مسیر خود با تجهیزاتی همچون فیلتر شنی استخر ، مبدل حرارتی و دستگاه کلرزن هم روبرو می شود. مطمئناً عبور از این تجهیزات ، جریان آب را دچار افت فشار زیادی می کند. این وظیفه پمپ است که با ایجاد نیروی محرکه مناسب در جریان آب ، تمامی این افت فشارها را جبران نموده و بر آن ها غلبه کند.

پمپ های استخری در سیستم هیدرولیک تمامی مجموعه های آبی مورد استفاده قرار می گیرند. که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سیرکوله استخر
  2. سیرکوله جکوزی
  3. سیرکوله حوضچه آب سرد
  4. سیرکوله رودخانه آرام پارک های آبی
  5. سیرکوله استخر موج پارک های آبی
  6. سیرکوله حوضچه های سرسره پارک های آبی

 

 

قیمت پمپ استخر

جهت استعلام قیمت انواع پمپ تصفیه استخر، کافی است با شماره های مندرج در سایت، تماس حاصل فرمایید.

همچنین چنانچه شما در خصوص انتخاب پمپ استخری مورد نیاز خود مردد هستید، می توانید با تماس با کارشناسان فروش اطلس موج، از مشاوره خرید رایگان بهره مند گردید.

بطور کلی، عوامل مختلفی بر روی پمپ استخر تاثیرگذار هستند که از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند پمپ
  • میزان قدرت پمپ بر حسب اسب بخار
  • میزان دبی پمپ
  • حجم استرینر پمپ
  • گارانتی پمپ

سوالات متداول

بهترین پمپ استخر کدام است؟

از جمله بهترین پمپ های استخر می توان به پمپ استخر برندهای اطلس پول، هایوارد و پراکوا اشاره کرد که همگی در فروشگاه شرکت اطلس موج موجود هستند.

ساده ترین و سریع ترین راه خرید پمپ استخر کدام است؟

جهت استعلام قیمت و خرید پمپ استخر و نیز دریافت مشاوره رایگان، کافی است با شماره های موجود داخل سایت (۰۲۱۸۶۰۸۲۴۰۸) تماس حاصل فرمایید.

انواع پمپ تصفیه استخر کدام اند؟

پمپ استخر در دو دسته اصلی خانگی (خصوصی) و بزرگ (عمومی) موجود است.

پمپ استخر را در کدام مجموعه ها می توان به کار برد؟

پمپ استخر برای استفاده در تمامی مجموعه های آبی، نظیر استخر، جکوزی، حوضچه آب سرد، رودخانه آرام پارک آبی، استخر موج پارک آبی، حوضچه های سرسره پارک آبی و... مناسب است.

 

 

آیا نیاز به مشاوره دارید ؟