لوله UPVC و اتصالات UPVC

لوله و اتصالات UPVC

لوله UPVC و اتصالات UPVC از جمله کاربردی ترین و محبوب ترین انواع لوله و اتصالات در صنعت هستند.

یو پی وی سی (UPVC) در تعریف، مخفف عبارت Unplasticized Poly Vinyl Chloride به معنی شکل سخت شده پلی وینیل کلراید است که یکی از قدیمی ترین پلیمر های جهان است و از پلیمریزاسیون مونومر وینیل کلراید بدست می آید. این ماده از مشتقات نفت خام و یا گاز طبیعی بوده که عمدتا ترکیب شیمیایی آن حاوی کلر کربن و هیدروژن است.

لوله های UPVC به دلیل ماهیت غیر فلزی که دارند، در برابر همه اشکال خوردگی، کاملا مقاوم هستند. و چون از مواد بی مزه و بی بو برای ساخت آن ها استفاده می شود، هیچ اثری بر روی مایعات نمی گذارند و از این رو، بطور گسترده، برای حمل تقریبا تمامی مایعات، مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله و اتصالات UPVC

    

021-86082408

برای دریافت لیست قیمت لوله اتصالات UPVC با ما در تماس باشید.

لوله UPVC

لوله UPVC از جمله مرغوب ترین انواع لوله های پلیمری در صنعت محسوب می شود که مزایای بی شماری دارد.

امروزه با پیشرفت صنایع گوناگون، نیاز به اتصالات مختلف، بیش از پیش احساس می شود. یکی از اتصالات و تجهیزات صنعتی که امروزه در پروژه های صنعتی و عمرانی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، لوله UPVC است.

این نوع از اتصالات، مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه از خود نشان می دهند که این مقاومت، نشات گرفته از پلی وینیل کلراید می باشد که اساس ساخت لوله های UPVC است.

مواد اولیه اصلی تشکیل دهنده لوله UPVC، سه ماده نفت خام، اتیلن و همچنین نمک کلر می باشد. اما برای بهبود کیفیت نهایی محصول تولید شده، مواد شیمیایی دیگری نیز مواد ضد احتراق، روان کننده ها، ضد احتراق ها و… در تولید لوله های یو پی وی سی حضور دارند.

لیست اتصالات UPVC

ویژگی های لوله های یو پی وی سی

اگر بخواهیم لوله های یو پی وی سی را از نظر ظاهری مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، می توان گفت که متریال استفاده شده برای سطح خارجی لوله یو پی وی سی به رنگ سفید و یا تیره می باشد.

از جمله ویژگی های این محصول که آن را نسبت به سایر اتصالات مجزا کرده است، عدم سمیت آن و بی خطر بودن آن برای انسان است. در واقع در ساختار لوله یو پی وی سی، سرب با نماد شیمیایی Pb و سایر مواد شیمیایی ندارد. به همین علت از جمله اتصالات بی خطر و سالم، جهت استفاده در سیستم های آبرسانی می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که لوله های UPVC علاوه بر اینکه نوعی اتصال محسوب می شوند، نوعی عایق حرارت و رطوبت نیز محسوب می شوند. به همین علت با استفاده از این نوع لوله ها، در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

لوله های یو پی وی سی عمر مفید بالایی دارند و در کیفیت های بالا تولید می شوند. همچنین نسب آن ها به راحتی انجام می شود.

 

 

کاربردهای لوله UPVC

لوله های UPVC خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارند. به همین علت در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به شرح مختصر برخی از کاربردهای این ماده می پردازیم.

لوله های UPVC در لوله کشی شهری

از جمله کاربردهای لوله های یو پی وی سی، می توان به استفاده از آن در لوله کشی های آب شهری اشاره کرد. در واقع از این دسته از اتصالات، مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد گوناگون اسیدی و قلیایی دارند. به همین علت عمر مفید آن بسیار زیاد است.

همچنین می توان گفت که جنس لوله های UPVC به گونه ای است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و مشکلات سایر اتصالات را ندارند.

 

 انتقال مواد شیمیایی

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، لوله های یو پی وی سی در برابر مواد شیمیایی مختلف از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهند. به همین علت می توان از آن ها در نقل و انتقال مواد شیمیایی گوناگون که خاصیت خورندگی دارند استفاده کرد.

 

لوله  UPVC به عنوان نوعی عایق

از دیگر کاربردهای لوله های یو پی وی سی، می توان به استفاده از آن به عنوان نوعی عایق بسیار عالی اشاره کرد. در واقع از این لوله ها برای عایق بندی سیم های اطلاعات داده استفاده می شود.

 

لوله UPVC در صنعت کشاورزی

از لوله های یو پی وی سی در صنعت کشاورزی، در سیستم آبیاری قطره ای استفاده می شود. در واقع با استفاده از این دسته اتصالات، مصرف آب به حداقل می رسد.

همچنین در صنعت کشاورزی از لوله های یو پی وی سی، برای توزیع‌ سموم و آفت کش ها استفاده می شود.

 

لوله UPVC استخری

در دنیای امروز صنعت و تاسیسات، لوله و اتصالات یو پی وی سی، به دلیل ویژگی های خاص و منحصربفردی که دارند، بهترین انتخاب برای اجرای سیستم لوله کشی استخر، جکوزی، پارک آبی و سایر مجموعه های آبی به حساب می آیند.

به همین دلیل است که این لوله در بازار، به لوله UPVC استخری هم معروف است.

    

021-86082408

برای دریافت لیست قیمت لوله اتصالات UPVC با ما در تماس باشید.

برای دریافت لیست قیمت لوله اتصالات UPVC با ما در تماس باشید.

    

02186082408

مزایای لوله و اتصالات UPVC

بهداشتی بودن لوله و اتصالات UPVC

استفاده از مواد خام بهداشتی در تولید لوله های UPVC باعث شده که به راحتی در مصارف آب آشامیدنی و آب های بهداشتی دیگر از قبیل استخر به راحتی استفاده شود.

 

عدم رسوب گیری و زنگ زدگی لوله و اتصالات یو پی وی سی

از مزایای لوله و اتصالات UPVC در استخر ها و محل هایی مانند جکوزی که آب گرم در آن جریان دارد. به مرور زمان رسوب زیادی که حاصل از املاح و مواد ضدعفونی می باشد در اتصالات و شیر آلات تشکیل میشود. این مشکل که در کل سیستم لوله کشی فلزی (گالوانیزه و استیل)به وفور مشاهده میشود . باعث افت فشار و از کار افتادن شیر آلات خواهد شد. در حالیکه مشکل فوق در سیستم های کشی نوین UPVC حل شده است.

مزایای لوله و اتصالات یو پی وی سی

مقاوم در برابر کلر و مواد شیمیایی بودن لوله و اتصالات UPVC

مقاومت بالا در برابر کلر و مواد شیمیای و خوردگی از مزیت های کشی نوین UPVC می باشد. مقاومت پایین فلزات در برابر کلر باعث خورده شدن آنها و در پلیمرهایی مانند PP باعث خشک شدن و شکننده تر شدن میشود. که این امر باعث کوتاهتر شدن عمر این سیستم ها و تجهیزات آنها میشود.

 

آب بندی مطمئن لوله و اتصالات UPVC

به عنوان مثال دراتصالات پلی اتیلن که به دو روش جوشی و کوپلی می باشد که نوع جوشی در صورت اجرای صحیح مطمئن تر خواهد بود به دلیل افزایش طول زیاد پلی اتیلن در مقابل دما و فشار بالای سیستم لوله کشی استخر جکوزی این سیستم ها در نقطه اتصال ضعیف می باشند و به دلیل عدم سازگاری پلیمر با بتن بنابرین آب بندی لوله ها مخصوصا لوله های مکش استخر که از بتن عبور میکنند بسیار مشکل است که این مشکل در سیستم لوله کشی نوین UPVC با کمک والکراس یا حلقه آب بند حل شده است. و همین طور عدم آب بندی مناسب در مقاطع عبور لوله از بتن در لوله کشی استخر و جکوزی که این مشکل در لوله کشی یو پی وی سی UPVC حل شده است.

 

نصب سریع،آسان و کم هزینه لوله و اتصالات UPVC

نصب سریع و آسان با هزینه های نصب پایین تر در مقایسه با سایر سیستم ها لوله کشی استخر، همچنین زیبایی و هماهنگی این سیستم ها بر خلاف فلزات (گالوانیزه،استیل) و پلیمرهای دیگر از جمله پلی اتیلن که نیاز به ساپورت کردن برای نمای بهتر دارند و حجم بیشتری برای فضای موتور خانه و تاسیسات می گیرند از دیگر علل برتری لوله و اتصالات UPVC پیمتاش نسبت به سیستم های لوله کشی مشابه است.

 

طول عمر بالا

طول عمر لوله و اتصالات UPVC بین ۱۵ تا ۱۰۰ سال است. (بطور متوسط ۶۰ سال)

 

امکان استفاده در موتور خانه های استخر و جکوزی

لوله و اتصالات UPVC که به علت تنوع بسیار اتصالات و شیرآلات در موتور خانه های استخر و جکوزی قابل استفاده می باشد که این امر به عنوان مثال برای اتصالات و شیرآلات پلی اتیلن و یا پلی پروپلین قابل صدق نمی باشد.

 

اجرای بسیار آسان سیستم لوله و اتصالات UPVC نسبت به دیگر سیستم های لوله کشی

استحکام بسیار بالای آن ها نسبت وزن بسیار پایین آنها که وزن لوله های یو پی وی سی یک پنجم لوله های فولادی است از دیگر مزیت های سیستم لوله و اتصالات UPVC می باشد که در هنگام حمل و نقل کمک زیادی می کند.

 

تنوع محصولات لوله و اتصالات UPVC

موجود بودن لوله ،اتصالات،شیر آلات فشار قوی یو پی وی سی UPVC ار سایز ۱۶ تا ۳۱۵ که فقط این تنوع در سیستم لوله و اتصالات UPVC موجود است و به عنوان مثال در سیستم های ۵ لایه تأمین لوله و اتصالات بالای ۳۲ میلیمتر مشکل و سایزهای بالای ۷۵ میلیمتر نیز کاملا سفارشی و حداکثر ۱۱۰ میلیمتر می باشد و این مشکل در مورد لوله و اتصالات پلی پروپلین PP نیز صدق می کند.

 

لوله UPVC دارای سطح صاف و صیقلی

لوله و اتصالات UPVC از مواد بی رنگ و بو ساخته می شوند به همین جهت از سطح داخل آینه صاف خود،حداقل جریان از دست دادن از آن رد می شود خواص فیزیکی لوله های UPVC هیچگونه تاثیر پذیری از آفتاب مستقیم و یا برف و باران ندارند.

 

مقاومت در برابر آتش

سیستم کشی نوین UPVC هیچ گونه رسانایی به احتراق ندارد و خاموش کننده آتش خود است بنابراین به گسترش آتش کمی نمیکند.

 

امکان اجرای شیب در لوله UPVC استخر

گاهی اوقات نیاز است سیستم لوله کشی به سمت موتور خانه دارای شیب باشد که این امر به راحتی در سیستم لوله کشی با لوله upvc قابل اجرا می باشد.

 

دوستدار محیط زیست

لوله و اتصالات UPVC دوستدار محیط زیست است و به راحتی قابل بازیافت می باشد.

خرید لوله UPVC

به طور کلی اتصالات UPVC، از جمله اتصالات پرکاربرد صنعتی محسوب می شوند. لوله های یو پی وی سی، یکی از زیر مجموعه های اتصالات UPVC می  باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر از جمله فعالان صنایع مختلف نظیر صنایع کشاورزی، آبرسانی شهری، ساخت استخر و… هستید، یکی  از اقدامات اصلی شما، خرید لوله UPVC می باشد.

در واقع خرید لوله یو پی وی سی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه، می تواند امری دشوار برای صنایع مختلف باشد. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا شرکت اطلس موج آبتین یکی از برترین مراکز توزیع کننده اتصالات آبی و استخری کشور می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید لوله یو پی وی سی، نحوه ثبت سفارش و… با شماره های درج شده در سایت شرکت اطلس موج آبتین تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

12 کاربرد لوله و اتصالات یو پی وی سی

  1. شبکه های آبرسانی تحت فشار
  2. تصفیه خانه های فاضلاب
  3. استخرهای شنا و جکوزی ها
  4. پارک های آبی
  5. آکواریوم های بزرگ
  6. دریاچه های مصنوعی
  7. سیستم های آبیاری
  8. کارخانجات مواد غذایی
  9. کارخانجات آبمیوه سازی
  10. کارخانجات شیمیایی
  11. صنایع پتروشیمی و نفت
  12. تأسیسات زیردریایی ها

*عمده ترین کاربرد لوله و اتصالات یو پی وی سی در حوزه تصفیه خانه آب و فاضلاب و سیستم های لوله کشی استخرهای شنا و سایر مجموعه های آبی است.

کاربرد لوله و اتصالات UPVC
اتصال لوله UPVC

اتصال لوله upvc استخر

لوله upvc و اتصالات upvc  به طورکلی دارای 2 نوع روش اتصال هستند.

اتصال پوش فیت : این نوع اتصال لوله upvc که به واسطه اورینگ صورت می گیرد ، معمولاً در خطوط انتقال آب و در ظرفیت ها و سایزهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصال چسبی : این نوع اتصال روش جدیدتر و محبوب تری از اتصال لوله upvc می باشد که گستره استفاده از آن روز به روز درحال افزایش است. اتصال چسبی بیشتر در مواردی مانند لوله کشی استخرهای شنا ، آبرسانی ساختمان ها و صنایع کوچکتر کاربرد دارد.

اتصال جوشی : اتصال به روش جوشکاری، به وسیله الکترود PVC انجام می گیرد. در هنگام جوشکاری باید در نظر بگیرید که سطح لوله و اتصالات یو پی وی سی، عاری از هرگونه آلودگی و روغن، رطوبت و چسب باشد. لوله ها نباید دچار آفتاب سوختگی باشند.
قبل از انجام جوشکاری، تمامی اتصالات باید تک به تک تمیز شده و در صورت نیاز، سمباده کاری شوند.
قبل از جوشکاری می توانید از انواع سشوارهای صنعتی موجود در بازار استفاده کنید که دارای نازل های مختلف با ابعاد گوناگون می باشند. دمای سشوار، با توجه به قطر اتصال، سایز و ضخامت لوله، متفاوت است.
پیش از جوشکاری، می توانید اتصالات را به منظور فراهم آوردن امنیت بیشتر، چسب کاری کنید.
اگر جوشکاری به صورت صحیح انجام شود، مشکلاتی مانند دفرمه شدن لوله و اتصالات UPVC و یا سوختن و از بین رفتن اتصالات، اتفاق نمی افتد؛ از این رو استعداد و تجربه، نقش بسزایی در فرآیند جوشکاری یو پی وی سی دارد و این روش برای کسانی که تجربه کافی ندارند، توصیه نمی شود. اتصال به روش جوشکاری، راهکاری مناسب برای ساخت اتصالات دست ساز، ساخت کلکتور و … است.

قیمت لوله UPVC

قیمت لوله UPVC، خصوصا لوله یو پی وی سی وارداتی، معمولا با نوساناتی همراه است. از این رو شما می توانید به منظور استعلام به روز قیمت قیمت لوله UPVC ایرانی (لوله داراکار) و خارجی (لوله پیمتاش)، انواع اتصالات و شیرآلات یو پی وی سی و دریافت کاتالوگ و لیست قیمت لوله و اتصالات UPVC با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

مشاورین و کارشناسان فروش ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

1- لوله و اتصالات UPVC تولید کدام برند هستند؟

لوله، اتصالات و شیرآلات UPVC ارائه شده توسط شرکت اطلس موج، تولید برند پیمتاش ترکیه هستند. این محصولات دارای استانداردهای معتبر اروپایی بوده و با گارانتی ارائه می شوند.

 

2- ارسال لوله UPVC استخری چقدر زمان می برد؟

پس از ثبت سفارش، محصولات با ارسال فوری در کوتاه ترین زمان ممکن، در سراسر کشور، به دست شما خواهند رسید.

 

3- قیمت لوله و اتصالات یو پی وی سی چقدر است؟

جهت استعلام به روز قیمت، دریافت لیست قیمت و ثبت سفارش لوله و اتصالات UPVC، کافی است با مشاورین و کارشناسان فروش ما (۰۲۱۸۶۰۸۲۴۰۸) تماس حاصل فرمایید.

 

4- لوله و اتصالات UPVC برای کدام سیستم های لوله کشی مناسب اند؟

لوله کشی استخر و پارک آبی و سایر مجموعه های آبی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، آکواریوم های بزرگ، سیستم های آبیاری، صنایه پتروشیمی و نفت، کارخانجات مواد غذایی و آبمیوه و… .

 

5- مزایای لوله UPVC استخری کدام اند؟

از جمله مزایای محصولات UPVC می توان به بهداشتی بودن، عدم رسوب گیری و زنگ زدگی، مقاومت بالا در برابر کلر و مواد شیمیایی، طول عمر و دوام بالا، نصب ساده و ارزان اشاره کرد.

 

گالری تصاویر

4.9/5 - (69 امتیاز)