چسب ولدان و کلینر ولدان (UPVC)

چسب ولدان کلینر ولدان

چسب UPVC ولدان

همان طور که بیان شد چسب UPVC ولدان با عملکرد شیمیایی فرایند همجوشی ضمن متصل کردن بسیار قوی دو قطعه انها را تبدیل به یک قطعه واحد میکند اما این موضوع در شرایطی صورت میگیرد که با توجه  به دستورالعمل صحیح مورد بهره برداری قرار گیرد در جداول زیر این دستور العمل برای اتصال لولها و فیتینگ بیان میگردد.

میانگین حداقل زمان اولیه مورد نیاز چسباندن قطعات یو پی وی سی با توجه به دما و سایز لوله در صورت افزایش رطوبت بیش از 50% اعداد فوق بیشتر می شود .

.حداقل زمان مورد نیاز قبل از تست سیستم لوله کشی در شرایط رطوبت زیر پنجاه درصد

تعداد اتصالی  که میتوان با یک لیتر چسب متصل کرد با توجه به قطر لوله

جداول تبدیلات مورد نیاز لوله های یو پی وی سی

پرایمر ولدان

پرایمر ولدان که با قوطی های بنفش بین مصرف کنندگان شناخته می شود یکی از رکن های اصلی اتصال لوله های یو پی وی سی را دارد این محصول با قدرت حلالیت بالا سبب میشود فرایند فیوژن با راندمان بسیار بالا تری صورت گیرد و چسبندگی چسب خصوصا در هوای سرد بالا تر رود با کمک پرایمر ریسک نشتی یا لیکینگ با تخمین خوبی به صفر نزدیک میشود و اب بندی مطمعنی اتفاق می افتد.

کلینر upvc ولدان

بعد از پاک کردن کلیه زرات چربی توسط کلینر ولدان اجازه میدهیم تا کلینر خشک شود یا به اصطلاح تبخیرشود سپس کل سطح خارجی لوله UPVC و داخلی اتصال را با پرایمر اغشته کرده و حدود یک دقیقه زمان میدهیم تا فرایند شیمیای شکل گیرد قبل از خشک شدن پرایمر ولدان نوبت به اغشته کردن با چسب ولدان میرسد نکته مهم این است که چسب های ولدان وارداتی شرکت اطلس موج ابتین تماما دارای مقداری پرایمر در فرمول شیمیایی خود هستند ولی جهت بهبود عملکرد توصیه به استفاده مجزا از پرایمر نیز می شود ودر مرحله بعد با اتصال دو قطعه چسب کاری شده بهم می پردازیم.

نکته مهم این است که رنگ برچسب قوطی چسب ولدان معمولا ابی پرایمرولدان بنفش و کلینر ولدان خاکستری است.

تفاوت بین چسب های PVC و UPVC:

یکی از سوالات معمول مجریان در خصوص اجرای لوله های یو پی وی سی تفاوت بین چسب های  پی وی سی و یو پی وی سی است

چسب های و یو پی وی سی یک فرایند شیمیای بین کامپننت های یو پی وی سی و لوله ایجاد کرده که با نرم کردن و ایجاد فرایندی شیمیایی سطوح اتصال بین فیتینگ و لوله باعث یک اتصال شیمیای همراه با امیختگی بین دو سطح میگردد .که این اتصال هم جوشی شیمیای همراه با امیختگی بسیار محکم سطح فیتینگ را با لوله وصل میکند.

علاوه بر این مواد جامد موجود در چسب های یو پی وی سی شکاف بین لوله و اتصالات را پرمی کند اما چسب های پی وی سی فقط یک چسب اتصال دهنده هستند ودر فرایند همجوشی بین سطحی هیچ دخالتی ندارد لذا قابلیت تحمل فشار های بالا را برای سیستم پایپینگ  فراهم نمی سازند.

به بیان دیگر لوله های فشار نامی 16 یا فشارهای با لاتر یو پی وی سی فقط زمانی تحمل این فشار های کاری را دارند  که توسط روش همجوشی شیمیایی کلیه اتصالات ولوله باهم متصل شده باشند که این فرایند فقط توسط مواد شیمیایی و فرمول موجود در چسب های یو پی وی سی استاندارد امکان پذیر است .لذا عدم استفاده از ی چسب استاندارد یو پی وی سی عملا عملکرد و کارایی استاندارد لوله های یو پی وی سی را کاهش میدهد.

4.6/5 - (42 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به مشاوره دارید ؟