در حال نمایش یک نتیجه

چسب UPVC و کلینر UPVC [لیست قیمت + تخفیف ویژه]

چسب upvc پیمتاش


چسب UPVC و کلینر UPVC

چسب و کلینر UPVC دو ماده اصلی جهت انجام چسب کاری و اتصال قطعات UPVC (لوله و اتصالات) به یکدیگر می باشند. که یکی برای انجام امور تمیزکاری و دیگری به منظور چسب کاری به کار برده می شوند.

چسب و کلینر upvc

 

چسب UPVC

چسب UPVC پیمتاش که با عناوین مختلفی همچون چسب فشارقوی UPVC ، چسب PVC و UPVC Cement نیز نام برده می شود ، به منظور اتصال دادن قطعات UPVC به یکدیگر ( لوله ها به اتصالات ، شیرآلات به لوله ها ، اتصالات به یکدیگر و ...) مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب که دارای قدرت چسبندگی و تحمل فشار بسیار بالایی می باشد ، می تواند در فشارهای زیاد از ایجاد هرگونه نشتی احتمالی میان دو قطعه متصل به هم ، جلوگیری کند.

 

مشخصات چسب UPVC پیمتاش

  • چسب UPVC تیوپی 100 گرمی
  • چسب UPVC قوطی 250 گرمی
  • چسب UPVC قوطی 500 گرمی
  • چسب UPVC قوطی 1 کیلوگرمی
    که از میان این ها ، بیشترین مورد استفاده مربوط به قوطی 500 گرمی است.

نکته دیگر در مورد ظاهر این چسب ها این است که درب قوطی های چسب UPVC قالباً مجهز به یک گوی می باشند که داخل چسب قرار گرفته است. این گوی به منظور انجام امور چسب کاری مورد استفاده قرار می گیرد. ( کاربردی شبیه به چرتکه های رنگ کاری دارد. )

 

کاربرد های چسب UPVC

چسب استخر UPVC یک چسب تخصصی است که برای چسباندن و آب بندی مواد UPVC (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) که معمولاً در ساخت استخرها و سایر تاسیسات آبی استفاده می شود، طراحی شده است. در اینجا چند کاربرد چسب استخر UPVC آورده شده است:

چسباندن آستر استخر: برای چسباندن آسترهای استخر ساخته شده از مواد UPVC به دیواره و کف استخر استفاده می شود. این امر باعث می شود استخر ضد آب باشد و از نشتی جلوگیری می کند.

تعمیر لوله و اتصالات: از چسب استخر UPVC می توان برای تعمیر ترک خوردگی یا شکستگی لوله استخر و اتصالات ساخته شده از UPVC استفاده کرد. این به جلوگیری از نشتی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که لوله کشی استخر به طور موثر کار می کند.

چسباندن پله ها و نردبان های استخر: از چسب استخر UPVC برای چسباندن پله های استخر و نردبان های ساخته شده از UPVC به دیواره های استخر استفاده میشود. این تضمین می‌کند که پله‌ها و نردبان‌ها ایمن هستند و جابجا نمی‌شوند یا تکان نمی‌خورند.

آب بندی درزها و شکاف های استخر: برای آب بندی شکاف ها و درزهای بین اجزای استخر UPVC مانند بین دیواره ها و کف استخر استفاده کرد. این امر باعث می شود استخر ضد آب باشد و از نشتی جلوگیری می کند.

چسب استخر UPVC فقط باید روی مواد UPVC استفاده شود و باید طبق دستورالعمل سازنده استفاده شود.

 

ویژگی های چسب UPVC استخر

چسب استخر UPVC نوعی چسب است که به طور خاص برای استفاده در ساخت و نگهداری استخر طراحی شده است. در اینجا به برخی از ویژگی های آن اشاره می کنیم:

  • مقاوم در برابر آب: چسب استخر UPVC به گونه ای طراحی شده است که در برابر آب بسیار مقاوم است و برای استفاده در محیط های مرطوب مانند استخر ایده آل است.
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی: این چسب در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی که معمولاً در تصفیه آب استخرهای شنا از جمله کلر، برم و اسید استفاده می شود، مقاوم است.
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش: این چسب برای مقاومت در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش ساخته شده است که می تواند باعث از بین رفتن سایر انواع چسب در طول زمان شود.
  • استحکام بالا: چسب استخر UPVC دارای استحکام بالایی است که به آن اجازه می‌دهد اتصالات، لوله‌ها و آسترهای PVC و UPVC را که در ساخت و تعمیر استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند، محکم بچسباند.
  • استفاده آسان: چسب به راحتی با استفاده از تفنگ درزبندی استاندارد اعمال می شود و می توان آن را با چاقوی بتونه یا سایر ابزارهای مشابه صاف و شکل داد.
  • خشک شدن سریع: چسب به سرعت خشک می شود، معمولاً در عرض چند ساعت، زمان ساخت و تعمیر استخر را سریع تر می کند.
  • ماندگاری طولانی: چسب استخر UPVC برای ایجاد استحکام باند طولانی مدت طراحی شده است و تضمین می کند که اجزای استخر به طور ایمن برای چندین سال به هم متصل می شوند.

چسب UPVC

 

زمان اتصال چسب UPVC

چسب های UPVC به لحاظ زمان اتصال یا سرعت خشک شدن ، دارای دو دسته بندی فست ولد (Fast weld) و مدیوم ولد (Medium weld) می باشند.

Fast weld : چسب های فست ولد دارای زمان اتصال بسیار کوتاهی می باشند و خیلی سریع خشک شده و اصطلاحاً جوش می خورند. به همین دلیل معمولاً برای سایزهای کوچک تر لوله و اتصالات (تا سایز 160) از چسب فست ولد استفاده می کنند. چرا که در این ابعاد برای انجام امور چسب کاری ، فیت کردن و اتصال دادن لوله و اتصالات به یکدیگر ، به زمان کمتری احتیاج است.

Medium weld : چسب های مدیوم ولد معمولاً برای سایزهای بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که در این ابعاد ، به دلیل وجود سطوح بیشتر و بزرگتر ، چسب کاری سطح بیرونی لوله و سطح داخلی اتصالات و فیت کردن آن ها در یکدیگر ، به نسبت سایزهای کوچکتر ، به زمان بیشتری احتیاج دارد و در صورت استفاده از چسب فست ولد و کمبود اوپراتور و عدم وجود سرعت عمل لازم برای چسب کاری ، ممکن است پیش از فیت کردن لوله و اتصالات در یکدیگر ، بخش هایی از چسب خشک شده و کارایی خود را از دست بدهد.

 

کلینر UPVC

کلینر یکی از مشتقات نفت است که اصلاً روغنی نبوده و خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد. کلینر به عنوان یک پاک کننده نهایی ، پیش از عمل چسب کاری ، هرگونه ناخالصی و آلودگی از جمله گرد و غبار ، چربی ، روغن و ... را از سطح لوله و اتصالات پاک می کند. پیش از استفاده از کلینر می بایست سطح لوله و اتصالات را ابتدا با یک دستمال تمیز و ترجیحاً نیمه مرطوب پاک کرد و در نهایت نیز آلودگی های باقی مانده مانند لایه گرد و غبار و چربی که به نوعی جذب لوله و اتصالات شده اند ، به واسطه کلینر پاک می شوند. بدین ترتیب با حذف هرگونه ناخالصی از روی سطوح لوله و اتصالات ، عمل چسب کاری راحت تر صورت گرفته و عملکرد و بازدهی چسب نیز بیشتر می گردد.

کلینر یو پی وی سی پیمتاش در قالب قوطی های نیم لیتری و یک لیتری در بازار موجود است و میزان مصرف آن در پروژه ها نیز تقریباً به اندازه سه چهارم مصرف چسب می باشد.

 

مراحل چسب کاری

برشکاری و کونیک کردن : مرحله اول به برشکاری و کونیک کردن لوله ها اختصاص دارد. منظور از کونیک کردن این است که سر لوله را به سمت داخل و با زاویه 45 درجه ، با استفاده از ابزاری مانند یک مینی فرز و یا سمباده ، خم می کنند. تا بدین ترتیب زمانی که لوله را وارد اتصال می کنیم ، سر لوله به سمت داخل خم شده و لبه تیزی وجود نداشته باشد که موجب برگرداندن چسب شود.

پاک کردن : تمامی قطعاتی را که قرار است چسب کاری شوند ، باید ابتدا به وسیله یک پارچه تمیز و سپس توسط کلینر از هرگونه گرد و غبار و آلودگی پاک کرد.

علامت گذاری : سطوح چسب کاری باید طبق طول سوکت اتصال مربوطه علامت گذاری شوند. تعیین محدوده چسب کاری به منظور اطمینان از اتصال کامل و محکم ، جلوگیری از اسراف و هدررفت چسب و تمیز درآمدن کار چسب کاری انجام می گیرد.

سمباده کشی : یکی از سطوح دو قطعه مورد نظر (لوله یا اتصال) قبل از چسب زدن باید توسط سمباده از حالت صیقلی خارج شود. این کار به منظور ایجاد اصطکاک بیشتر روی سطوح چسب کاری و در نتیجه چسبندگی قوی تر انجام می گیرد. پس از سمباده کاری ، سطوح مورد نظر باید دوباره توسط کلینر تمیز شده و سپس خشک شوند.

چسب زدن : چسب UPVC باید به واسطه یک فرچه تمیز که داخل قوطی چسب تعبیه شده ، بر روی سطوح هر دو قطعه موردنظر با دقت کشیده شود. و سپس چسب اضافی نیز به داخل قوطی بازگردانده شود.

فیت کردن قطعات : بعد از چسب کاری صحیح ، اتصالات باید بدون وقفه به صورت مستقیم و سریع داخل همدیگر فشار داده شده (این کار بهتر است همراه با چرخش انجام شود.) و چند ثانیه در همان حالت نگه داشته شوند. این کار از سر خوردن قطعات و خارج شدن آن ها از حالت محکم اتصال جلوگیری می کند.

تمیزکاری : پس از فیت شدن کامل قطعات داخل یکدیگر ، چسب های اضافی و بیرون زده باید به وسیله یک پارچه ، پاک گردند. تا سطوح مورد نظر کاملاً پاک شده و در صورت بروز هرگونه اتفاق از جمله هرگونه نشتی احتمالی ، بتوان به راحتی محل نشتی را با الکترود ، جوش داد.

 

برای مشاره رایگان و دریافت لیست قیمت چسب و کلینر UPVC با شماری های درج شده تماس حاصل فرمایید :

تماس با اطلس موج

021-88784682

021-88784687

آیا نیاز به مشاوره دارید ؟