در حال نمایش 3 نتیجه


مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی استخر یکی از مهمترین و اصلی ترین لوازم و تجهیزات استخر است که به منظور گرمایش و کنترل دمای آب استخر، مورد استفاده قرار می گیرد. مبدل های حرارتی انواع مختلفی دارند که در این میان، مبدل حرارتی پوسته و لوله (shell and Tube Heat Exchanger) که به مبدل لوله ای هم معروف است، بهترین و باکیفیت ترین مدل به شمار می رود.

مبدل های حرارتی به لحاظ متریال نیز انواع مختلفی دارند که در این بین، مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل بهترین انتخاب به حساب می آید. پوسته و لوله این نوع مبدل، از فولاد ضد زنگ ساخته شده است؛ از این رو، مناسب ترین گزینه برای استفاده در استخرها و مجموعه های آبی است.

شرکت اطلس موج آبتین، امکان خرید مبدل حرارتی استخر پوسته و لوله استیل و سایر مبدل های حرارتی استخر را به راحتی برای شما فراهم ساخته است؛ به منظور استعلام قیمت، ثبت سفارش، اطلاع از تخفیف ها و شرایط گارانتی، کافی است با شماره های مندرج در وبسایت، تماس حاصل فرمایید.

 

 

مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل

شرکت اطلس موج آبتین ارائه دهنده انواع مبدل های حرارتی استخر  مانند مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل از ظرفیت ۲۰کیلو وات تا ۲۴۰ کیلو وات میباشد که در نوع ساده و فلنچ دار تولید می شوند. مبدل های استیل استخر فلنچ دار در مقایسه با مبدل های ساده، از اندازه کوچکتری برخوردارند؛ به دلیل ساخت کویل استیل که از لوله های مارپیچ برای انتقال حرارت بهتر استفاده شده است.

مبدل های پوسته و لوله استیل بسیار مناسب برای گرمایش استخر، گرمایش جکوزی، گرمایش آکواریوم های بزرگ و غیره می باشند. توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر در مورد لوله استخر این مقاله را نیز مطالعه کنید.

 

مزایای مبدل پوسته و لوله استیل

  1. استیل مقامت بسیار بالایی نسبت به مواد شیمیایی استفاده شده در آب استخر و جکوزی از قبیل کلر و اسید دارد و این موضوع باعث افزایش طول عمر مبدل حرارتی استخر در مقایسه با مبدل های مسی می شود که بسیار حائز اهمیت است.

  2. مبدل های حرارتی استیل نسبت به مبدل های مسی خیلی کمتر در معرض رسوبات قرار میگیرند و باعث انتقال حرارت بهتر و جلوگیری از سوراخ شدن مبدل و ایجاد نشتی میگردد.

  3. ابعاد و اندازه مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل در مقایسه با مبدل پوسته و لوله مسی کوچکتر است و باعث صرفه جویی در فضای موتورخانه میگردد.

  4. وزن مبدل حرارتی استیل نسبت به مبدل مسی پایین تر می باشد و در نتیجه سرعت نصب بالاتری دارد و نیاز به ساپورت ساده تری دارد و در ننتیجه حمل و نقل آن راحت تر می باشد.

جدول محاسبه و انتخاب مبدل های حرارتی پوسته و لوله استخر

نکته : هر کیلو وات معادل ۸۶۰ کیلو کالری بر ساعت می باشد

مثال: برای یک استخر به حجم۶۰ متر معکب , بر مبنای پیش گرمایش ۱۸ساعت به یک مبدل به ظرفیت گرمایشی معادل ۶۰۰۰۰ کیلو کالری بر ساعت یا ۶۹/۷ کیلو وات نیاز داریم (۶۰۰۰۰/۸۰=۶۹٫۷ kw)

مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل

مبدل حرارتی استخر

همانطور که گفته شد ، مبدل حرارتی استخر از جمله مهمترین تجهیزات استخری به شمار می رود که کنترل دمای آب مجموعه های آبی به واسطه این دستگاه صورت می گیرد. مبدل های حرارتی این عمل را از طریق انتقال گرما و حرارت میان چند سیال انجام می دهند. در واقع آب استخرها از طریق تبادل انرژی گرمایی بین جریان های مختلف آب ، توسط مبدل حرارتی استخر ، به دمای مطلوب می رسد. البته کاربرد مبدلهای حرارتی تنها در مجموعه های آبی خلاصه نمی شود ، بلکه این وسیله کاربردی ، در تأسیسات اکثر واحدهای صنعتی مانند کارخانجات ذوب آهن ، پتروشیمی ، پالایشگاه ها ، نیروگاه ها و سایر واحدها و کارخانه های تولیدی کاربرد دارد.

انواع مبدل استخر

مبدل استخر و مبدل جکوزی به لحاظ ساختار دارای انواع مختلفی می باشند که از جمله آن ها می توان مبدل پوسته و لوله استیل ، مبدل پره ای و مبدل صفحه ای را نام برد ، که همانطور که گفته شد ، از میان آن ها مناسب ترین گزینه ، مبدل پوسته و لوله استیل می باشد.

لازم به ذکر است مبدل های حرارتی همیشه مانند مبدل استخر ، به صورت مستقیم کاربرد ندارند ، بلکه ممکن است در داخل دستگاه ها و وسایل دیگر مانند رادیاتور ، فن کوئل و ... استفاده شوند. برای مثال رادیاتور خودرو نوعی مبدل حرارتی محسوب می شود.  

مبدل حرارتی استخر
محل نصب مبدل استخر

مبدل حرارتی جکوزی

قاعدتاً در جکوزی ها نیز مانند سایر مجموعه های آبی برای تنظیم دمای آب ، از مبدل استفاده می شود. بهترین گزینه برای مبدل حرارتی جکوزی نیز مانند مبدل حرارتی استخر ، نوع پوسته و لوله استیل می باشد. چرا که طبیعتاً در جکوزی نیز بحث رسوب گیری و خوردگی وجود دارد. به همین منظور می بایست مبدل جکوزی بالاترین مقاومت را در برابر کلر و سایر مواد شیمیایی موجود در آب داشته باشد.

 

 

خرید مبدل حرارتی استخر

برای خرید مبدل حرارتی استخر باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه، به برخی از مهمترین این نکات اشاره خواهیم کرد.

نوع مبدل: همانطور که بالاتر هم گفتیم، بهترین نوع مبدل حرارتی، خصوصا برای استخر و مجموعه های آبی، مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل است.

توان مبدل: توان مبدل ها، بر حسب کیلو وات اندازه گیری می شود. مبدل های حرارتی در مدل های مختلف، معمولا از توان 20 کیلو وات به بالا تولید می شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن حجم استخر خود، مبدل حرارتی مناسب خود را (به لحاظ توان) انتخاب نمایید.

زمان پیش گرمایش و ظرفیت حرارتی: این دو فاکتور نیز با توان مبدل، رابطه مستقیم دارند. برای استخرهایی با حجم بیشتر، به زمان پیش گرمایش و ظرفیت حرارتی بیشتری نیاز است.

 

گارانتی مبدل حرارتی

بدون شک، گارانتی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید مبدل حرارتی استخر، باید به آن التفات نمایید.

تمامی مبدل های حرارتی عرضه شده توسط شرکت اطلس موج آبتین، دارای گارانتی معتبر شرکت مبدأ هستند. مدت گارانتی مبدل های حرارتی برندهای معتبر اروپایی، معمولا از 1 تا 5 سال متغیر است.

 

قیمت مبدل حرارتی استخر

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید مبدل باید به آن توجه نمایید، قیمت مبدل حرارتی استخر است. شرکت اطلس موج آبتین، به عنوان نماینده رسمی و مستقیم بسیاری از برندهای معتبر اروپایی و آسیایی در ایران، امکان خرید مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل و سایر مبدل های حرارتی استخر را بدون واسطه و با مناسب ترین قیمت به همراه تخفیف ویژه، برای شما عزیزان فراهم ساخته است.

طبیعتا هرچقدر مبدل حرارتی از کیفیت مناسب تری برخوردار بوده و گارانتی معتبرتری داشته باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. همچنین توان و ظرفیت حرارتی مبدل نیز بر روی قیمت آن اثرگذار است.

 

 


 

سوالات متداول

1- بهترین مبدل حرارتی استخر کدام است؟

بهترین مبدل حرارتی برای استفاده در استخر و مجموعه های آبی، مبدل حرارتی پوسته و لوله استیل است.

 

2- قیمت مبدل های حرارتی به چه صورت است؟

قیمت مبدل حرارتی استخر به نوع مبدل، برند، گارانتی، توان و ظرفیت حرارتی آن بستگی دارد. جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت به روز انواع مبدل حرارتی استخر با کارشناسان فروش ما (۰۲۱۸۶۰۸۲۴۰۸) در تماس باشید.

 

3- مبدل حرارتی استخر چه کاربردی دارد؟

مبدل حرارتی یکی از مهمترین تجهیزات استخر است که به منظور گرمایش آب استخر، جکوزی، پارک آبی و سایر مجموعه های آبی مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه، مبدل ها حرارتی در واحدهای صنعتی و کارخانه ها نیز کاربرد دارند.

 

آیا نیاز به مشاوره دارید ؟