راهنمای انتخاب فیلتر شنی استخر

راهنمای انتخاب فیلتر شنی استخر

راهنمای خرید فیلتر شنی

برای تصفیه آب هر گونه مجموعه آبی از جمله استخر ، جکوزی و … نیاز به یک فیلترشنی مناسب می باشد. شرکت اطلس موج آبتین ، فیلتر های شنی اطلس پول ، که ساخت شرکت اطلس پول ترکیه هستند را خدمت مشتریان خود عرضه می کند.

انواع فیلتر شنی

  • فیلترشنی پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس
  • فیلترشنی پلی اتیلن

فیلترهای شنی پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس با نام تجاری ( canada )  و فیلترهای شنی پلی اتیلن با نام تجاری ( eco )  به بازار ارائه می گردند.

خرید  فیلتر شنی مناسب

برای  خرید  فیلترشنی مناسب  ، می بایستی با مشخصه‌ دبی آشنا شوید. دبی عبوری از فیلتر ، میزان آب جابجا شده از یک مقطع مشخص می باشد. برای انتخاب فیلتر شنی مناسب با یک مجموعه آبی از جمله استخر یا جکوزی ، می بایست در ابتدا دبی ( flow ) آن مجموعه را مشخص کنیم. به منظور محاسبه flow در ابتدا حجم استخر را برحسب متر مکعب محاسبه می‌کنیم. سپس باید میزان ترنور ( turnover ) را محاسبه نماییم. Turnover  در واقع نرخ گردش آب در مجموعه های مختلف نظیر استخر بزرگسال ، استخر کودکان ، استخر درمانی ، جکوزی و… می باشد.

 نرخ گردش ( تعداد دفعات تعویض آب در ۲۴ ساعت ) 

در استخر های عمومی و خصوصی هر ۶ ساعت یک بار (۴ بار گردش آب در طول شبانه روز)

در استخر های آموزشی و تمرینی هر ۴ ساعت یک بار (۶ بار گردش آب در طول شبانه روز)

در استخر های عمومی کودکان هر ۲ ساعت یک بار (۱۲ بار گردش آب در طول شبانه روز)

در استخر های آب درمانی هر ۳۰ دقیقه یک بار (۴۸ بار گردش آب در طول شبانه روز)

در جکوزی ها نیز هر ۳۰ دقیقه یک بار (۴۸ با گردش آب در طول شبانه روز)

حال با توجه به اطلاع از حجم استخر و ترنور ، می توانیم flow استخر را با توجه به فرمول زیر محاسبه کنیم :

Flow برابر است با حجم استخر (بر حسب متر مکعب) تقسیم بر ترنور

جدول محاسبه فیلتر شنی

سپس با در نظر گرفتن flow استخر یا جکوزی ، می بایست به جداولی که برای فیلترهای شنی پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس و فیلترهای شنی پلی اتیلن در نظر گرفته شده است (ذکر شده در پایین صفحه) مراجعه نماییم.

جدول به ما کمک می کند تا عدد flow استخر خود را با عدد flow فیلترها مقایسه کنیم. در صورت یافتن عدد متناظر با flow استخر در ستون اعداد flow فیلترها ، مدل فیلتر مناسب استخر خود را یافته ایم. ضمناً در صورتی که عدد flow استخر ما با اعداد flow در جداول مغایرت داشت ، فیلتری را انتخاب می کنیم که flow بیشتری نسبت به مجموعه آبی ما داشته باشد.

انتخاب فیلتر شنی مناسب بر اساس دبی

به عنوان مثال استخر یک مجموعه ورزشی را در نظر بگیرید که حجم این استخر ۶۰ متر مکعب می باشد. با توجه به مطالب فوق الذکر ، می توانیم بگوییم ترنور این استخر برابر با عدد ۶ می باشد. حال با استفاده از فرمول ، دبی این استخر برابر با ۱۰ می باشد. با مراجعه به جداولی که در قسمت پایین ذکر شده است ، می‌توانید با پیدا کردن عدد ۱۰ درستون flow ، به راحتی فیلتر مناسب با این استخر را بیابید.

حال استخر تفریحی دیگر را باحجم ۶۶ متر مکعب و ترنور ۶ در نظر بگیرید. با بکارگیری فرمول ذکر شده ، به دبی ۱۱ می رسیم. با مراجعه به جداول ، خواهید دید که هیچ فیلترشنی با این دبی یافت نخواهد شد و دبی استخر بین فیلترهای شنی با دبی های ۱۰ و ۱۵ می باشد. همانطور که بالاتر هم به آن اشاره شد ، در اینجا می بایست فیلتری را انتخاب کرد که دبی آن از دبی استخر بیشتر باشد. یعنی فیلترشنی با دبی 15 .

با بکارگیری فرمول دبی و استفاده درست از جداول قادر خواهید بود به راحتی مدل فیلتر مورد نیاز مجموعه آبی مدنظر خود را بیاید. همچنین با یافتن مدل فیلترشنی ، می توانید به اطلاعاتی همچون نام مدل ، وزن هر قطعه ، قطر اتصال ، ابعاد و… دست یابید. فیلتر های شنی اطلس پول در سایز ها و ابعاد مختلف در دو جنس پلی اتیلن و پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس در اختیار خریداران محترم قرار دارند.

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به مشاوره دارید ؟